بادمجان شکم پر




بادمجان شکم پر یکی از اون دسته غذاهایی هست که خیلیها بهش علاقه دارن
و اصولا تو کل دنیا تهیه میشه و فقط موادش هست که میتونه طعم  و مزه اونو متفاوت کنه
البته این غذا ۱۰۰% طرفداران به بادمجان رو بخودش جالب میکنه
در غیر این صورت شانسی ندارید  :))))


بادمجان شکم پر :

ابتدا بادمجان مورد نظر را پوست گرفتم و شکمش رو کمی خالی کردم و اونها رو با حرارت کم به آرامی .... همه طرفش  رو سرخ کردم  ، میتونید از همون بادمجانها هم واسه مواد داخلش استفاده کنید
مقداری پیاز را تفت دادم و بهش مقداری گردو , که از قبل میکس کردم اضافه کردم
چند حبه سیر له شده هم همراه با مقداری رب گوجه و همینجور چند قاشق جعفری و گشنیز خرد شده اضافه کردم و تفت دادم
البته در شمال اصولا از سبزیجات محلی مثل چوچاق  و خالواش هم استفاده میشه
در آخر مقداری رب گوجه ترش بهش اضافه میکنم , اگه در دسترس نداشتید از آب لیمو استفاده کنید
حالا مواد رو داخل بادمجانهای سرخ کرده جا بدید و جداگانه داخل تابه مقداری روغن رو همراه با رب گوجه و اگه دوست داشتید آب لیمو  تفت بدید و کمی آب بریزید که به جوش بیاد , حرارت رو کم کنید و با دقت بامجانها رو داخل تابه قرار بدید
دقت کنید که نباید کل بادمجان غوطه ور شه و حرارت رو کم کنید و بزارید کمی آبش کشیده شه و مواد به خرد هم بره , فقط دقت کنید که زیاد نپزه و له نشه 
مادرم گاهی اوقات با گوشت چرخ کرده هم اینو تهیه میکرد :)
و اصولا این مواد همون موادی هست که داخل شکم ماهی و مرغ هم میزارن 

نوش جان ، گیلدا



















Kommentare

Beliebte Posts