کوفته





بله ه ه ه میریم که داشتیم باشیم دستور کوفته رو :))
من خودم خیلی کوفته دوست دارم ولی متاسفانه تو خونه ما طرفدار نداره ، چند روز پیش که بازار روز بودم دیدم سبزی ترخون تازه دارند
واسه اولین بار بود که دیدم ، این بود که زود خریدم و به فکر این افتادم که کوفته درست کنم
کوفته به روشهای مختلف درست میشه ، ولی اینو که من هم درست میکنم  Gut test   خورده ؛)))


مواد لازم :
لپه نصف استکان ، نیم پز
برنج ۱ لیوان ، نیم پز( من خودم شخصا از خرده برنج استفاده میکنم )
سبزیجات معطر ، ترخون ، ریحون ، شوید ، خرد  شده ،۱ استکان
نمک ، ففل ، پودرزیره ، زرد چوبه
گوشت چرخی ، ۳۰۰  گرم ، که بهتره گوسفند باشه
تخم مرغ ۱ عدد
آرد نخودچی ، یا آرد سفید یا ارد سوخاری  ۲ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای سس کوفته
پیاز ۱ تا ۲ عدد
رب گوجه ۲ قاشق
مقداری آب
نمک ، فلفل
در صورت تمایل آب لیمو , به میزان لازم

مواد کوفته رو با هم مخلوط کرده و خوب به هم میزنید تا حالت چسبندگی پیدا کنه



بهتره که سس کوفته رو زودتر آماده کنید ، به این صورت که پیاز را سرخ کنید و رب را اضافه کرده و سپس مقداری آب که تقریبا تا روی کوفته ها رو بپوشانه بریزید
بذارید جوش بیاد ، و در همین زمان کوفته ها رو درست کنید
دستتون رو خیس کنید و از مواد هر مقداری که مایل هستید بردارید ، و خوب داخل دست گرد کنید ، اگر مایل به گذاشتن ، تخم مرغ پخته یا هر چیز دیگه هستید
در همین مرحله ، کوفته را کمی گود کنید و مواده مورد نظرتون رو داخلش بذارید و دوباره خوب گردش کنید
  


 کوفته ها را آروم داخل آب جوش قرار دهید ، و حرارت  رو در این مرحله  کم کنید
تا پایان پخت باید حرارت کم باشه تا کوفته هاتون متلاشی نشن
من نسبت آب رو تا نصف کوفته ها میریزم و مرتب هنگام پخت از آب کوفته روشون رو خیس میکنم
مطمئن باشید که این کوفته ها مثل توپ سفت هستند ، و به راحتی وا  نمیرند :))))))))))
نوش جان ، گیلدا







Kommentare

  1. گیلدا جون تو خونه ما هم نمیدونم چرا طرفدار نداره از بس که بی سلیقن خخخخخخخخخ

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. فرانک جون به قول هانی جون مظلوم واقع شده :))))))))

      Löschen
  2. bah bah.... ghorbune un talkhanun(tarkhun) neveshtanet besham maaaannn.:))))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. هما نمیری با این کامنتت :))))))))) کلی خندیدم :)))))
      الان که خوندم دیدم اوه ه ه ه چقدر غلط و قولت داشتم :)))) خوبه لاله جون نبود وگرنه دعوام میکرد :))))
      هر چند که از تلخون بیشتر خوشم میاد ولی بخاطر تو ترخون کردم :)))))

      Löschen
  3. mishe begin kolan chi baes mishe kufte wa bere? :)))

    AntwortenLöschen
  4. وقتی چسبندگی لازم رو نداشته باشه وا میره
    یا اگه حرارت زمان پخت خیلی زیاد باشه
    یا اگه آب کوفته خیلی زیاد باشه

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts