پیراشکی گوشت روسی



مدتها پیش که کلاسم تمام نشده بود ، یک روز یکی از دوستان روسی پیراشکی آورده بود کلاس
وقتی بهم گفت که اینها رو دیروز پخته خیلی تعجب کردم ، چون نونش خیلی نرم و خوب مونده بود
و هنوز لذیذ بود ، میدونید که روسها تخصص خاصی تو پیراشکی  درست کردن دارند :) این بود که تو زنگ استراحت  ، ازش دستورش رو گرفتم و حالا هم برای شما میذارم تا امتحانش کنید
مواد داخل پیراشکی رو میذارم به عهده خودتون
من از پیاز ، گوشت چرخ کرده  و برگ پیازچه ، همراه با نمک و فلفل و ادویه استفاده کردم
و اما مواد لازم برای نان پیراشکی :
آرد ۷۵۰ گرم
روغن ۱۰۰ میل
آب ۳۵۰ میل
مایه خمیر ۱۰ گرم
نمک به میزان لازم
شکر ۱ قاشق چای خوری
در صورت تمایل مقداری کنجد

طرز تهیه :
مایه خمیر را همراه با ۵۰ میل آب ولرم و شکر ، مخلوط کرده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا مایه خمیر به عمل بیاد
سپس بقیه مواد ذکر شده را اضافه کنید و خوب ورز بدید ، و به خامیرتون به مدت ۱۵  دقیقه در جایی گرم استراحت بدید
سپس مقداری آرد روی سطح صافی ریخته و خمیر را پهن کنید
من طبق معمول از قالبهای قبلی استفاده کردم ، شما میتونید از استکان یا لیوان یا هر چیز دیگه استفاده کنید
مواد رو داخل خمیر ریخته و همراه با چنگال یا دست در خمیر رو خوب به هم فشار بدید 


۱ عدد تخم مرغ رو همراه با ۴ قاشق  غذا خوری شیر مخلوط کنید و خوب بزنید و روی پیراشکیها  بمالید



اگر دوست داشتید در این مرحله مقداری کنجد روی پراشکیها بپاشد و درون فر تا زمانی که طلایی شوند با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید
نوش جان ، گیلدا













Kommentare

  1. اوممممممممم... چقدر اینا خوشگلن...

    AntwortenLöschen
  2. مرسی عزیزم م م م م
    جای شما هم بسیار خالی بود :)))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Gilda jun, ye solal dashtam. bayad ruye fer o ham roshan kard?

      Löschen
    2. سلام عزیزم
      بله نازنین جان ، اگه فقط رو یا فقط زیر باشه حتما ذکر میکنم
      این هم رو و هم زیرش باید روشن باشه

      Löschen
    3. Salam Gilda jun. dorostesh kardam akhar. fogolade khoshmaze shod. mamnun az amuzeshe khubetun.

      Löschen
    4. نازنین جان ، مرسی که برام کامنت گذاشتی عزیزم و خوشحالم که خوشت اومد
      :)

      Löschen
  3. salam gilda joon!mishe begin rohan manzooretoon maye hast ya jamed?va inke arde nan estefade kardin?ya arde shirini pazi? kheili mamnoon!emshab mikham dorost konam!

    AntwortenLöschen
  4. سلام دوست عزیز
    استفاده از میل یا همون میلی گرم برای مایعات هست و منظور من روغن مایع هست
    ارد هم همون ارد معمولی شیرینی پزی هست ، یعنی ارد گندم
    موفق باشید

    AntwortenLöschen
  5. man emrooz in pirashki ro dorost kardam khaili ali shode bood dastetoon dard nakone

    AntwortenLöschen
  6. خوشحالم که خوشتون اومد ، و مرسی از پیغامتون

    AntwortenLöschen
  7. vay merci gilda joon, yeki az behtarin postaton hast. manam ye doste rosi dashtam ke baram pirashki avord kheili ali bod ama natonestam dastoresho azash begiram. mERci daghighan hamon chizi bod ke mikhastam

    AntwortenLöschen
  8. مرسی دوست عزیز
    خوشحالم که خوشت اومد ، من معمولا تو این چیزها سماجت به خرج میدم تا رسپت رو بگیرم :)))
    شما هم مثل من باش :)))))

    AntwortenLöschen
  9. عالی بود دستتون درد نکنه گیلدای مهربون

    AntwortenLöschen
  10. خواهش میکنم شهناز جان ، من هم از توجهتون ممنونم

    AntwortenLöschen
  11. Gilda joon rastesh man ye moshkel ba goosht charkh karde daram. har che ghadr ham bepazamesh baz sefte :( chi karesh konam?

    AntwortenLöschen
  12. سلام دوست عزیز
    اول از همه بهتون پیشنهاد میکنم که گوشت چرخی رو اگر در ایران تهیه میکنید حتما ، خودتون چرخ کنید
    چون نمیدونید از چه گوشتی استفاده میکنید و همین امر میتونه موجب سفت شدن گوشتها تون باشه
    دیگه اینکه نزارید در وهله اول گوشت با حرارت کم سرخ شه ، چون گوشت خام در اولین حرارت از خودش آب میندازه و همین امر موجب میشه که دیرتر بپزه ، ولی اگه روغن داغ باشه و حرارت کم نباشه ، از آب افتادنش جلوگیری میشه و در واقع سرخ میشه ، دقیقا مثل گوشت استیک
    مورد دیگه اینکه به گوشت درپایان کار نمک اضافه کنید

    AntwortenLöschen
  13. میگم عزیزم ایناااااااااا عالین فقط یه سوال خمیرش رو میشه شب قبل واسه فردا شب آماده کرد >؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سپیده جون مرسی از کامنتت
      و ببخش که دیر جوابتو دادم
      عزیزم چون خودم این کار رو نکردم ، نمیتونم بگم اره یا نه ، ولی احتمال میدم که بشه

      Löschen
  14. salam merci az ghaza jalebi ke neveshtid , agar khamire maye nadashte bashim che kar bayad kard , man ham man ham mesle shoma Iran zendegi nemikonam , nemidonam in ja hast ya na , mamanon

    AntwortenLöschen
  15. دوست عزیز مرسی بابت توجهتون
    من نمیدونم شما کجا هستید ، ولی خمیر ترش رو میشه همه جای دنیا پیدا کرد
    معمولا به صورت خمری و تازه درون یخچالها هست یا به صورت پودر درون بسته بندی ها
    کاش میگفتید کجا هستید، شاید بتونم نامش رو براتون پیدا کنم .
    بعضی ها از جوش شیرین هم استفاده میکنند ، البته دستور زیاده ، ولی عملکرد این نخواهد بود

    AntwortenLöschen
  16. Mamnu. Misham age meghadare ard va hamintor roghan ra be peimane begid! Mamnun

    AntwortenLöschen
  17. دوست عزیز ، بهتره با پیمانه کار نکنید ، چون مقادیر تو کیفیت این پیراشکی تاثیر داره
    اگه مایل بودید ، سمت راست بالا ، کنار همین صفحه مقادیر رو به صورت تبدیل شده نوشتم

    AntwortenLöschen
  18. Salam,
    On ghadr ghashenge ke delam mikhad dast draz karde va bardaram !

    sarvenaz
    artemisanahita@gmail.com
    salam

    AntwortenLöschen
  19. سلام سرو ناز عزیز
    مرسی از لطفت عزیزم ، کاش میشد که بشه :))))

    AntwortenLöschen
  20. بهترين أرد براى درست كردن خمير پيراشكى يا غذايى كه در خمير اماده ميشه چيست ؟ Universal oder glat Mehl خيلى ممنون از سايت بسيار مفيدتان

    AntwortenLöschen
  21. رعنا مرسی از توجهتون
    عزیزم به این سوال شما به راحتی نمیشه پاسخ داد
    معمولا اگه دستور خاص باشه که ارد خاص اون هم گفته میشه
    و خود من هم تو دستورها سعی کردم همین کار رو انجام بدم
    معمولا ارد universal همونجور که از اسمش پیداست واسه تمامی کارها استفاده میشه
    اما مورد دوم رو خود من هم تا به حال نشنیده بودم

    AntwortenLöschen
  22. دارم اینو درست میکنم گیلدا جون دل تو دلم نیست...الان خمیرم داره استراحت میکنه..
    عزیزم یه سوال داشتم ...به البوم نان های شما سر زدم هوش از سرم پرید
    میخواستم ببینم برای من که تازه کارم و تا حالا نون درست نکردم کدوم نون رو توصیه میکنید که درست کنم که هم راحت باشه و هم خوشمزه ..که بتونم از پسش بر بیام نخوره تو ذوقم؟اخه اگه خراب شه دیگه رغبت نمی کنم برم سمت نون پزی ..:(
    ممنون عزیزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام عزیزم , فکر کنم دیگه پیراشکی ها رو پخته باشی و میل هم کرده باشی :)))
      انقدر که دیر جواب دادم :)))) به هر حال الان میگم که نوش جونتون باشه

      عزیزم , در مورد نون پختن باید بگم که اگه به ٢ مورد اصلی یعنی ورز دادن به اندازه و به عمل اومدن خمیر ترش دقت کنی , مشکلی نخواهی داشت
      خیلیها بدون اطلاع خمیر ترش رو تو آب گرم یا حتی داغ میریزند که همین امر موجب میشه که خمیر ترش همون زمان
      فعل انفعلات خودش رو انجام بده و دیگه با خمیر نتونه به خوبی واکنش نشون بده , سعی کنید که همیشه تو آب ولرم مایل به خنک کارتون رو انجام بدید و توسط گرما بعد از مخلوط شدن با ارد اونو به درجه مطلوب برسونید
      و نکته دوم ورز دادن خوب و ١٠ دقیقه ای خمیرها هست که موجب میشه نان خوبی داشته باشید
      ١ مورد دیگه اینه که هیچوقت از خراب شدن چیزی مایوس نشید , و برها و بارها تکرارش کنید تا موفق شید :)
      خود من هم بعد از کلی خرابکاری به نتیجه میرسم :)))
      در ضمن من فکر کنم همون نانی برای تمام فصل راحتترین باشه

      Löschen
  23. راستی چند روز پیش کنارخیابون دست فروشا برگ سیر محلی گذاشته بودن برای فروش وقتی داشتم میخریدم خیلی یادتون کردم ..چون گفته بودین برگ سیر مثل طلا می مونه تو المان
    کاش میشد براتون بفرستم از اینجا

    AntwortenLöschen
  24. من قربون محبتت برام عزیزم , مرسی از اینکه تو این راه دور به فکرم هستی , و نوش جونتون
    <3 <3

    AntwortenLöschen
  25. ممنون عزیز دلم از پاسخ کامل و وقتی که برام گذاشتی :*

    AntwortenLöschen
  26. خواهش میکنم عزیزم , کار خاصی نکردم ;)

    AntwortenLöschen
  27. گيلدا جون ميشه مواد و نصف مرد چون من يك نفرم اين سينى برام خيلي زياده

    AntwortenLöschen
  28. ﺑﺎﺯﻡ ﺷﺎﻫﻜﺎﺭ ﮔﻴﻠﺪا ﺟﻮﻥ, ﭼﻪ ﭼﻴﺰ ﺧﻮﺑﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﺪﺭﺩ ﻣﻦ ﻣﻴﺨﻮﺭﻩ, ﮔﺎﻫﻲ ﻧﻤﻴﺪﻭﻥ ﭼﻲ. ﺩﺭﺳﺖ ﻛﻨﻢ, ﻣﺜﻞ ﺩﻳﺮﻭﺯ ﻫﻲ ﺳﺮﭺ ﻛﺮﺩﻡ ﺗﻮ ﻧﺖ ﻏﺬا ﺑﺎ ﮔﻮﺷﺖ ﭼﺮﺥ ﻛﺮﺩﻩ, ﻣﻀﺎﻑ ﺑﺮ اﻳﻨﻜﻪ. ﻣﻮاﺩﺵ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﺧﻮﻧﻪ ﻫﺴﺖ, ﺩﺳﺘﺖ ﺩﺭﺩ ﻧﻜﻨﻪ

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts