شیرینی پاپیون - شیرینی زبان





و این هم شیرینی پاپیون و شیرینی زبان که با خمیر تازه هزارلا  تهیه کردم 
همونجور که میبینید ، پف لازم رو کرده و به غیر ازاون ،  طعم بسیار بسیار لذیذ ی داشت 
اما چیزهای که لازم هست در رابطه با پخت خمیر هزار لا بدونید رو هم اینجا اضافه میکنم 
خیلی از دوستان قبلا بهم میگفتند که تو پخت با این خمیر مشکل دارند ، به این صورت که هنگام پخت اونجور که دلشون میخواهد پف نمیکنه 
با توجه به این که این خمیر رو خودم تهیه کردم و مجبور شدم به سایتها و ویدوئو های مختلف سر بزنم ، جواب رو گرفتم که چرا ؟؟؟؟ 
* یکی از دلایل اینه که هر خمیر ،  چه تازه باشه و چه حاضری ، بعد از پهن کردن باید دور تا دورش رو به صورت ۱ راه باریک مثل عکس با چاقو ببرید تا هوای بین خمیر آزاد شه
اضافه های خمیر رو دور نریزید با همراه با خمیرهای دیگه بپزید تا برای شیرینی بعدی که میگم  استفاده کنید 



* و دومین علت اینه که خمیر اگه سرمای لازم رو نداشته باشه ، اصلا پف نمیکنه 
پس یادتون باشه برای کار با این خمیر اول کارهای متفرقه رو انجام بدید و بعد سراغ خمیر برید ، البته من اصلا تا به حال با همچین مشکلی مواجه نبودم ، شاید ندونسته  رعایت میکردم :)))

و اما برای تهیه این ۲ شیرینی :
برای شیرینی زبان ، اول خمیر رو پهن کنید و روی خمیر رو مقداری عسل رو که با آب گرم و چند قطره زعفران دم کرده مخلوط کرده اید ، بمالید 



اگر قالب داشتید میتونید قالب بزنید ، در غیر اینصورت میتونید با چاقو یا هر چیز دیگه خمیرتون رو به شکل شیرینی زبان  برش بدید 
میان شیرینی رو یک برش دیگه بندازید ، دقیقا مثل شیرینی هایی که از بازار تهیه میکنید ، و روی انو کنجد بپاشد و درون فر بزارید ، بعد از بیرون آمدن از فر یک بار دیگه شربت رو بمالید و اگر خواستید میتونید از پودر پسته یا نارگیل هم استفاده کنید

و برای شیرینی پاپیون :
باز خمیر رو مستطیلی ببرید و یک پیچ دادن رونها رو توی سینی فر قرار بدید 
بعد از پخت روی آنها رو با پودر قند بپوشانید 

و اما برای پخت این شیرینی ها :
قبل از پخت فر رو با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید 
با همین حرارت به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بزارید تا خمیرها بپزه ، جوری که پف کنند و حجم پیدا کنند 
بعد از این زمان حرارت رو به ۱۸۰ درجه برسونید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه دیگه اجازه پخت بهشون بدید ، تا حدی که روی اونها طلایی شه 
* قابل  به تذکر هست که پخت خمیر حاضری با خمیر خانگی فرق داره 
نوش جان ، گیلدا 







Kommentare

  1. به به به به خانوم مهمون نمیخواهید شما؟؟ قول میدم یه گوشه کنار شیرینی ها ساکت و اروم بشینم!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چرا که نه لیلا جون ، فقط اومدی ، اون رولت خوشمزه رو با خودت بیار :))))

      Löschen
  2. گیلدا جون عالیه! محشره! چی بهتر از این شیرینیهای خونگی! منم زیاداین مدل شیرینی درست می کنم ولی خمیرش رو آماده می خرم! حالا یه بار حوصله کنم خودم درست می کنم! ممنونم دوستم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شبو جون ، حتما این کار رو انجام بده ، فکر کنم دیگه از بیرون تهیه نکنی :)))

      Löschen
  3. گیلدا جون ، تو محشری ، از همه سری ، تو یه قنادی ، دوست منی :))))))))))
    بخدا خیلی عالی شده ، منم مثل لیلا میام یه گوشه ساکت و آروم میشینم ...
    دست هنرمندت درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. امان از دست تو رزک :))))
      عزیزم تو هم بیا ، قدم همگی رو چشم
      فقط کاشکی بیاین

      Löschen
  4. سلام گیلداجون دست گلت درد نکنه اتفاقا خودم دنبال این بودم که ببینم خمیرت تو پخت چی از آبدرمیاد که دیدم عالی شده

    AntwortenLöschen
  5. مرسی مریم جون ،
    بابا بهم میگفتی تا حاضری هم کنار دستم داشتم ، شاید اینها خراب میشد :)))
    عزیزم اگه به موارد گفته شده دقیق عمل کنید ، حتما موفق خواهید بود

    AntwortenLöschen
  6. وای وای پس من چی؟ منم بیام یه گوشه آروم و ساکت بشینم دیگه!!!!!!! قول می دم به جز خوردن کاری نکنم :)..... گیلدا جون من هنوز ایرانم عزیزم ولی شاید تا قبل از عید کارام جور بشه و برم.....ولی خوب به هر حال فکر بی فری در دیار فرنگ هم آزاردهنده است!!!!! راستی صفحه ی زمستانی مبارک. اول فکر کردم آدرس رو اشتباه اومدم بعد دیدم لباس عوض کرده خونه ات:) بوس فراوان به دوست مهربان

    AntwortenLöschen
  7. شادی جونم ، تو هم بیا عزیزم
    مرسی از این همه لطفت گلم ، امیدوارم که برنامه هات هر چه زودتر روبراه شه
    انشاء الله که تو بلد فرنگ هم کم کم فر دار شی گلم :)))) نداشتی هم نداشتی ، جونت سالم ....بیا پیش خودم واست هر چی خواستی میدورستم :****

    AntwortenLöschen
  8. گیلدا جون به حرف هیچ کدومشون اعتماد نکن همه شون دارن گولت می زنن منتها چون زشته دعوتت و پس بگیری مجبورم بیام مراقبشون باشم
    :)) و گرنه دیگه هیچ چی شیرینی برامون نمی مونه
    چیکار کنم دیگه من کلا کشته مرده رفاقتم

    یعنی میتونم بگم هوس انگیز ترین شیرینی زبان و پاپیونی است که تا بحال دیده ام حتی بهتر از مال شیرینی فروشی هاست دستت درد نکنه واقعا که به قول رزی محشری از همه سری


    :))))) حالا بعد همه این تعریفا چند تا شیرینی به من می رسه؟؟؟

    AntwortenLöschen
  9. لاله جون این رفاقتت تو حلقم م م م :))))))))))
    فدات شام عزیزم ، قابل نداره بخدا
    شماها بیاید اینجا ، من همه رو براتون میپزم ، قول میدم ، همه هم مال خودت :**

    AntwortenLöschen
  10. به به میگم این بوی خوش از کجا میاد نگو گیلدا دست گل به اب داده دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  11. وای ی ی ی مهناز جون ، بالاخره دیدمت :))))
    عزیزم هیچی مثل هنرهای تو نمیشه

    AntwortenLöschen
  12. وایییییی گیلدا جون . کاملا خوشمزه بودنشون رو میشه حس کرد . عزیزم به جمع مهمانها من رو هم اضافه کن .

    AntwortenLöschen
  13. مرسی عزیزم
    شما هم بفرما ، قدم شما هم رو چشم :)))

    AntwortenLöschen
  14. Gilda jun vaghean ali shodeh cheghadr khoshgelo shik shodeh dastet dard nakoneh khanumi

    AntwortenLöschen
  15. مرسی هما جون ، جات خالی عزیزم م م م م

    AntwortenLöschen
  16. گیلدا جون میشه اسم تجاری این خمیر رو برام بنویسین؟ و اینکه کجا می تونم پیداش کنم؟ تو کدوم سوپرمارکتها؟
    مرررررررررسی از لطفتون

    AntwortenLöschen
  17. مریم جون ، من نمیدونم شما کجا هستی چون ایران که با نام همون خمیر هزارلا فروخته میشه
    آلمانی اون با نام : Blätterteig
    و نام انگلیسی اون : Puff pastry

    AntwortenLöschen
  18. گیلدا جان دستت درد نکند واقعا همان طوری که دوستی در بالا نوشته از شیرینی های شیرینی فروشی هم بهتره البته من چون زیاد وارد نیستم سئوالی داشتم آیا فقط یک لایه خمیر می گذاریم برای این شیرینیها یا دو لایه است؟ در ضمن برای سئوال دوستی در بالا این خمیر در فرانسه به اسم خمیر ورقه ای است که می شود pate feuilletée مرسی

    AntwortenLöschen
  19. لاله جون مرسی از لطفت :)
    عزیزم ، اینها همه ١ لایه هست ، ولی چون موقع درست کردن چندین بار خمیر رو ی هم خوابیده میشه
    حسابی پف میکنه و به نظر میاد که چندین خمیر روی هم چیده شده :)
    مرسی که نام فرانسویش رو هم گفتی عزیزم

    AntwortenLöschen
  20. سلام خانم گیلداوممنون از اینکه لطف کردید و این دستور رو گذاشتید.واسه درست کردنش از کره استفاده کردید میخواستم بدونم منظور همون کره صبحانست یا کره ای که در قنادی استفاده میشه و دمای ذوب بالایی داره همون روغن صافی که میگن؟آخه من با کره صبحانه درست کردم اما اصلا شکل شیرینی های شما نشد .طعمش عالی بود اما شکلش شبیه خمیری بود که در روغن سرخ شده باشه.توی فر که گذاشتمش روغنش در آمد و شروع به جلز و ولز کردن کرد.لطفا راهنماییم کنید چون خیلی تو ذوغم خورد.باز هم تشکر میکنم.

    AntwortenLöschen
  21. سلام دوست عزیز
    در مورد کره بگم که : منظور کره های قالبی هست ، شما میتونید تو قسمت لبنیات در پست تهیه روغن خانگی این قالبها رو ببینید
    البته باید بگم که من وقتی تو فر گذاشتم کمی از خودش روغن پس داده
    ولی باید به مواردی که بالا گفته شده و در مورد زمان پخت و همینجور برشش هست توجه کنید ، چون خیلیها توجهی ندارند ، و همینجور که گفتم پخت خمیرهای آماده و خانگی کمی متفاوت هست
    به احتمال زیاد شما با یک درجه ثابت پختیید

    AntwortenLöschen
  22. براى راحت پف كردن خمير، من وقتى خمير را برش دادم و حاضر است كه در فر برود ده دقيق در فريزر ميگذارم و بلافاصله در فر قرار ميدهم. كاملا پف ميكند.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بله سیما جان ایده خوبی هست
      البته بیشتر نباشه و یخچال هم نباشه , چون خیس بودن طولانی هم به خمیر آسیب میرسونه :)

      Löschen
  23. وای دست گلت درد نکنه عالیه همین فردا میرم خمیره هزار لا میخرم درستش میکنم خیلی هوس کردم شیرینی زبون را سالهاست نخوردم قربون شکلت گیلدا جون مرسی یادمان دادی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم پرتو عزیز , پیشاپیش نوش جونتون باشه
      خوشحالم که دوست داشتید :)

      Löschen
  24. به سوعدی می شه smördeg ولی یک بار من خریدم و پشیمان شدم خیلی خیلی کم پف کرد و خییلی نمکی بود، شایید کم پف کردنش به خاطره نبریدن کناره هاش بود که شما ذکر کردید

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. واسه من هم این اواخر پیش میاد , بسته به نوع کارخانه هم هست که کدوم کیفیت بهتر باشه

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts