میکادوی حلوا





دستور حلوا با تمام سادگیش ، دنیایی از تنوع هست 
من از بچگیم از حلوایی که تیره بود خوشم میومد ، و همینجور هیچوقت هم از حلوا هایی که خودم درست میکردم خوشم نمیومد 
که قبلا هم بهتون گفتم واسه چی !!! چون هر چی که خیلی ساده باشه بنده عاجزم از درست کردنش :)))
مدتی بود که دنبال ی دستور خوب واسه حلوا بودم تا اینکه مجبور شدم چند تا دستور رو مخلوط کنم تا بتونم ی حلوای خوب در بیارم :)
و از اونجایی که خیلی از دوستان حلوا رو روی نان میزاشتند و میل میکردند ، تصمیم گرفتم که اینبار اونو به صورت میکادو تهیه کنم 
خوب بریم سر اصل مطلب 

مواد لازم :
* این مقادیر با پیمانه ذکر شده که میتونید کنار همین صفحه معادل  اونو به گرم داشته باشید 
ارد معمولی  ٢ پیمانه 
شکر ٢ پیمانه 
آب ١ پیمانه 
گلاب ١/٢ پیمانه 
روغن مایع ١/٥ پیمانه 
پودر کاکائو تلخ ٢ قاشق غذاخوری 
زعفران دم کرده نصف لیوان 
پودر هل ١ قاشق چای خوری 

اگر مایل بودید به صورت میکادو کار کنید میتونید مقدری نان میکادو تهیه کنید 
مقداری شکلات آب کرده برای روی نانها 

طرز تهیه :
اول از همه شربت رو تهیه میکنید به این صورت که آب و شکر رو با هم مخلوط کنید و بد از اینکه چند جوش خورد زعفران و گلاب و هل رو اضافه کنید 
همینکه مقداری جوش بزنه کافیه ، شربت رو گرم نگاه دارید 
حالا ارد رو تفت بدید مرتب اینکار رو انجام بدید ، چون ارد زود میسوزه 
معمولا ارد بر اثر حرارت گلوله گلوله میشه ، که میتونید بد از تفت دادن ارد اون رو از الک رد کنید 
تو همین مرحله پودر کاکائو رو اضافه کنید 



دوباره ارد رو به تابه برگردونید و روغن رو بهش اضافه کنید 
کمی با روغن تفت بدید ، البته نه زیاد چون پودر کاکائو میسوزه ، با داشتن پودر کاکائو هم حلوای خوشرنگی خواهید داشت و هم عطر و طعم بسیار جالب توجهی 
حالا حرارت رو کم کنید و  شربت رو اضافه کنید و مرتب هم بزنید ، حلوا کم کم خشک میشه 
وقتی خوب آب جذب شد از رو حرارت بردارید و حلوای بیچاره رو به در و دیوار قابلمه یا تابه بکوبید :)) جوری که روغنش در بیاد و کاملا یک دست شه 



اینجا دیگه حلوای شما آماده هست 
اگر مایل بودید میتونید لابلای چند نان میکادو بمالید وروی نانها مقداری شکلات آب شده بریزید و نانها رو با چاقوی تیز ببرید 
و اگه مایل بودید داخل ظرفی ریخته و با پسته ، پودر نارگیل ، بادام ، کنجد یا هر چیز دیگه تزیین کرده و نوش جان کنید 
گیلدا 
















Kommentare

  1. من از اين ميكادوها مي خوام! از نون بينش خيلي خوشم مياد! راستي گيلدا جون نونش رو از سوپر ماركت گرفتي؟ من مدتي دنبالش بودم، هر چي گشتم پيدا نكردم!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم ، اره ، راست میگی ، من هم اون نونش رو خیلی دوست دارم :)))
      شبو جون نونش رو از مغازه ترکها گرفتم ، اتفاقا من هم خلی تو مغازه های اینها دنبالش میگشتم اما نبود

      Löschen
  2. راستي يادم رفت بگم منم خيلي حلواي تيره دوست دارم و اكثرا با آرد سبوس دار حلوا درست مي كنم! خيلي خوش رنگ ميشه! البته حالا يه بار بايد اين مدلي هم تست كنم! دست گلت درد نكنه گيلدا جووون كدبانو

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چه جالب ، ارد سبوس !!! تا به هم مبه فکرش نبودم
      باید امتحان کرد ، فکر خوبیه ، مرسی
      :*****

      Löschen
  3. دست گلت درد نکنه ، عجیب هوس کردم ، رنگ حلواهایی شد که مامانم میدرسته ، نان میکادو هم که ما نداریم ، پس لطفا برای من با پودر نارگیل تزئین کن که اومدممممم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره ، به قول خیلیها حلوا مامانی :)))))
      جات خالی عزیزم ، چه بد که اونجا نیست ، حتما باید از ایران بیاری پس
      من فکر میکردم واسه ما مشکله ، میبینم واسه شوم اهم راحت نیست
      چشم ، به خواست شما نازنین با پودر نارگیل تهیه میکنم ، شما کی تشریف میارید ؟؟

      Löschen
    2. دینگ دونگ ، درو واکن که پشت درم گیلدائی :))))))))))))))

      Löschen
    3. آخیش شششش کاش بشه که اینجور شه
      راستی رزک ، اگه امکانش هست حتما بیا ، خوشحال میشم که ببینمت :*****

      Löschen
  4. mahshare manam ba halva dorost kardan moshkel daram o bas ke sadas tarafesh nemiram karaye dige ham angize nadaram khob dige chizi nemimoone :) loool vali gozashte az in harfa asheghe karatam. keyf mikonam.....

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی گلم
      پروشات جون اینجور نگو ، خود خودت کل انرژی و انگیزه هستی ، عزیزم ، این ی امر مسلم هست که وقتی مدتی کار رو انجام ندی ، بهش سرد میشی
      ولی واسه هر چی فقط ١ استارت لازمه
      من هم عشق کارهای زیبای تو هستم و بودم ، و زمانی رو که نابودی ، کمبودت واقعا حس میشد
      امیدوارم که دوباره اون انگیزه سابق برگرده :***

      Löschen
  5. چقدرر خوشمزه به نظر میرسن دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  6. خیلی عالی شده گیلدا جون دستت درد نکنه
    راستی هیچ وقت بهت گفتم چقدر انرژی مثبت از عکسات می گیرم؟
    :* جدی می گم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اخ که حضورت منو چه قدر خوشحال کرد لاله جون
      امیدوارم که بهت خوش گذشته باشه ، و مرسی از این همه انرژی مثبتی که با نوشتنت به من دادی نازنین :********

      Löschen
    2. لطف داری عزیزم
      درسته که ارتباطات اینجا به ارتباط مجازی معروف است ولی گاهی محبتی بین افراد بوجود میاره که کاملا حقیقی است و نمی شه به هیچ عنوان انکارش کرد
      و من واقعا از پیدا کردن دوستان خوبی مثل تو خوشحالم

      :))))) اینم جدی گفتم

      Löschen
    3. مرسی عزیزم
      دقیقا همینجوره ، حالا بگذریم که بعضی ها مثل همونها که خودت میدونی از این مطلب سوء استفاده میکنند و قدر دوستی ها رو نمیدونند
      خود من هم از آشنایی با خیلیها از جمله خودت خیلی خوشحال هستم
      و امیدوارم که رابطه ها نزدیکتر و صمیمیتر شه
      من هم جدی گفتم بخدا :)))))

      Löschen
  7. mamnooon azizam emrooz javabet ro roy commentam didam mehraboon banooy donya!!!

    AntwortenLöschen
  8. خیلی نازنینی پروشات جون ن ن :*****

    AntwortenLöschen
  9. نون میکادو روبیشتر توضح بدد ممنونم

    AntwortenLöschen
  10. چه توضیحی بدم ؟؟ !!!!! من نان میکادو رو میخرم

    AntwortenLöschen
  11. !دستتون درد نکنه من فکر کردم خودتون درست کردید

    AntwortenLöschen
  12. نه سیما جان
    چه جالب شما گاهی با آیدی ناشناس وارد میشد ، و گاهی و نام سیما :)

    AntwortenLöschen
  13. kheili mamnoon az page kheili khoobetoon. man ye soal dashtam, shoma noone mikado ro dar alman ba che nami va az koja tahieh mikonid? pishapish mamnoon!!!

    AntwortenLöschen
  14. kheili mamnoon az page kheili khoobetoon. man ye soal dashtam, shoma noone mikado ro dar alman ba che esmi va az koja tahieh mikonid? pishapish mamnoon az rahnamyitoon!!!!

    AntwortenLöschen
  15. سلام مریم جان ، و ممنون از توجهتون
    عزیزم باور کن اصلا نمیدونم :)) چون خود من هم بر حسب تصادف دیدم و خریدم
    و متاسفانه روش رو هم نخوندم و بسته اونو هم ندارم
    ولی با توضیح بهشون که دنبال ١ نان که برای بستنی هم استفاده میشه ، میگردید ..... منظور شما رو متوجه میشند

    AntwortenLöschen
  16. خواهش میکنم عزیزم ، اگه باز هم دیدم حتما اسمش رو یاداشت میکنم

    AntwortenLöschen
  17. Khanoom Gilda Mersi az dastorhay khobetoon,
    Lotfan benevisid keh aya Roghan yek-panjom peymaneh hast? va aya Golab nesf peymaneh? 1/2 va 1/5 ra khob motevajeh nashodam.
    Mersi

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بله دوست عزیز , مقادیر همینی که گفتید درست هست :)

      Löschen
  18. Khanoom Gilda, Mersi az blogeton.

    Lotfan andazeh Golab va Roghan ra beh man tekrar konid. Aya Nesf peymaneh Golab va yek panjom peymaneh Roghan dorost hast ya man avazi khondam?

    AntwortenLöschen
  19. به نظر خیلی عالی میاد. حتما امتحانش میکنم.

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts