خورشت اسفناج


خورشت اسفناج یکی از لذیذ ترین خورشتها برای من هست 
البته نه الو اسفناج :) بلکه خورشت اسفناج که ترش باشه 
راستش این خورشت کمی هم با اون خروشت الو اسفناج فرق داره و طعمی بسیار لذیذ 
متعجبم که چرا تا به حال تو وبلاگم  نزاشته بودم :)
از خواص خوب اسفناج هم که حتما همه خبر دارید 

مواد لازم : 
اسفناج ٥٠٠ گرم 
گوشت  مرغ به میزان لازم 
لوبیا چیتی نصف لیوان که از شب قبل خیس کرده باشید 
پیاز درشت ١ عدد 
سیر ١ تا ٢ حبه 
پودر غوره ، آبغوره یا آب لیمو تازه 
رب گوجه ١ 
قاشق  نمک ،فلفل ، زرد چوبه 

طرز تهیه :
اسفنجها رو بعد از  شستن ،درشت خرد کنید 
پیاز را تفت داده و اسفنجها رو اضافه کنید و در آخر سیر له شده را ، تنها تفت دادن کافیه 
مواد تفت داده رو کنار بزارید و گوشتها رو سرخ کنید و همراه با ترشی و رب بزارید تا بپزه 


من از لوبیا چیتی پخته شده استفاده کردم  در غیر اینصورت جداگانه بپزید چون زمانش با پخت گوشت مرغ مناسب نیست و دیرتر میپزه 
١٥  دقیقه آخر دوباره پیاز و اسفناج رو به موا د گوشتی اضافه  کردم 
پیشنهاد میکنم که حتما این خورشت لذیذ  رو امتحان کنید 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک با توجه به میل شخصی و علایق خانوادگی میباشد 












Kommentare

  1. خیلی خوشمزه به نظر میاد گیلدا جون ،دستتون درد نکنه و نوش جان .من هیچ وقت اسفناج با لوبیا نخوردم ،باید امتحانش کنم .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون ، راستش اوایل یادمه که مادرم همیشه فقط اسفناج میریخت
      ولی از اونجای که پدرم همش میگفت چرا تو این هیچی نداره !!! که مادرم متوجه شد منظور از هیچی همون لوبیا یا بادمجون میتونه باشه :))))
      این بود که به این روش تهیه شد ، ولی باید بگم که خیلی هم لذیذ میشه

      Löschen
  2. به به ، به به ، چقددددر لذیذه ، منم خورش اسفناجم بدون آ لو هست ، اما تا حالا از لوبیا استفاده نکردم ، دلم بسی آب شد گیلدااااائی .......

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزکم
      میگما ا ا ا تو هم مثل خودم ترشی خوری ها ا ا ا :)))))))
      امتحان کن ، خوشمزه میشه

      Löschen
    2. آره گیلدا جونی ، منم مثل خودت فقط غذاهای تررررش ترشش دوست دارم :))

      Löschen
  3. che jaleb ta hala ba robo lubia nakhordam vali motmaenam ali mishe chon gilda jun mige khoshmazassssss :))

    AntwortenLöschen
  4. مرسی نازنینم ، اره خوشمزه میش ا با اینکه آلمانی ها ترشی رو زیاد دوست ندارند ، ولی مهمانهای آلمانم خیلی اینو پسندیدند ;)

    AntwortenLöschen
  5. دستتون درد نکنه چقدر اشتهاآور و زیبا درست کردید ♥ معلومه که خیلی خوشمزه است جای ما خالی و نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی صفای نازنین ، جدی جدی جای شما و دیگر دوستان خالی

      Löschen
    2. از ته دل میگم نوش جونتون باشه ....دوستان به جای ما...♥

      Löschen
  6. به به چه خونه خوشگلی چه گلای نازی
    چه خوورشتی :)))

    AntwortenLöschen
  7. ها ها اره ، تازه کاغذ دیوارش رو عوض کردم :)))
    مرسی عزیزم

    AntwortenLöschen
  8. گیلدا جون برای درست کردن خورشت آلو اسفناح بجای آلو چه چاشنی میشه استفاده کرد؟چون اینحا دردسترس نیست ممنون از راهنماییتون

    AntwortenLöschen
  9. سیما جون راستش من اصلا تو خروشت اسفناج الو نمی‌ریزم ، چون شیرین دوست ندارم

    ولی اینجا هم الو سیاه و همینطور قیصی میتونید استفده کنید که الو سیاه رو همه فروشگها دارند

    و بقیه هم در فروشگهای بزرگتر هست

    AntwortenLöschen
  10. سلام و عرض ادب و سپاس و سپاس و باز هم سپاس.

    سرکار خانم گیلدا ، دستور‌های آشپزی شما یک از یک بهتر....

    این یکی‌ که دیگه شاهکار بود بخدا.

    هفته پیش من این غذا را درست کردم و خودم که همیشه هنگام پختن غذا سیر میشم....!

    اینبار نمی‌‌دونم چرا سر میز واقعا خود من از خوردن این غذای خوشمزه اصلا سیر نمی شدم....!

    البته می‌دونم....چون شما دستور پختش رو داده بودید...!!!

    پاینده باشید

    جاوید باشید و سلامت.

    AntwortenLöschen
  11. آقای خزایی , سلام و سپاسگزارم از این همه حسن نیتی که نسبت به من و نوشته های وبلاگم دارید
    از اینکه میبینم آقایون هم به ن نوشته ها علاقه نشون میدان بینهایت خرسندم
    نوش جونتون و
    شاد و پیروز باشید :)

    AntwortenLöschen
  12. با سلام مجدد، من خانم هستم سر کار خانم گیلدای نازنین....و سپاس از وقتی‌ که گذاشتید و جواب دادید.

    AntwortenLöschen
  13. منو عفو کنید , این اشتباه من سهوا بوده :)
    به هر حال ممنونم از توجهتون

    AntwortenLöschen
  14. این عالیه شوهر من الو دوست نداره!ممنون گیلدا جون (فریما)

    AntwortenLöschen
  15. ها ها , فریما جان , پس مثل خودم هستن , چون ما هم با الو تو غذا میانه نداریم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts