آش ماست


مدتی قبل مهمون داشتم و از اونجایی که هوا اینجا خیلی خنک شده دیدم آش تو این موقعیت خیلی میچسبه 
آخه خوردن آش دسته جمعی خیلی لذتبخشتره  . 
رفتم سراغ  وبلاگم ، و دیدم که مدتها پیش آش دوغ رو درست کرده بودم 
و همیشه فکر میکردم که آش ماست و دوغ در واقع ١ جور هستند ، که خواهر شوهر عزیز یاد آور شد که با هم فرق دارند 
این بود که گفتم پس سراغ اش ماست برم ، کلی تو نت گشتم دیدم دستورها متفاوته و نزدیکه که سرم درد بگیره :))
این بود که مخلوطی از همه گفته ها رو پیاده کردم ، و نتیجه بسیار لذیذ و خوشمزه شد 
متاسفانه نتونستم از مراحل کار عکس بگیرم ، ولی فکر کنم همین عکس گویای عملکرد باشه 

مواد لازم :
لپه ١ استکان 
برنج نیم دانه ١ استکان 
ماست پر چرب ٢ لیوان 
تره یا تره فرنگی ١ دسته خرد شده 
گشنیز ٢٠٠ گرم خرد شده 
پیاز ٣ عدد 
گوشت چرخ کرده ١٥٠ تا ٢٠٠ گرم 
نمک ، فلفل ، زردچوبه 
نعناء داغ - سیر داغ 

طرز تهیه :
پیازها رو سرخ کرده و مقداری رو برای تزئین و باقی رو با گوشت چرخ کرده مخلوط  کرده و کمی تفت میدهم 
گوشت چرخ کرده رو هم کنار میزاریم و برنج رو داخل همون دیگ میریزیم و با مقداری آب میزاریم تا بپزه ، برنج باید تو این اش کاملا له شه 
اما دقت کنید لپه ها رو زمانی اضافه کنید که به له شدن نرسه 
وقتی که لپه ها نیم پز شد ، سبزی و گوشت رو هم اضافه کنید و بزارید اش خوب جا بیوفته 
سعی کنید که کمی آشتون کمی خشک باشه وقتی ماست رو اضافه میکنید 
چون با اضافه کردن ماست ، کمی آب میندازه 
و برای اضافه کردن ماست اول اونو داخل ظرفی بریزید و خوب با چنگال بزنید تا یک دست شه 
و همزمان که به آش اضافه میکنید به همون صورت  هم بزنید تا ماست بریده نشه 
بعد از اینکه اولین جوش رو زد ، آش شما دیگه آماده هست که تزئین بشه و میل کنید 
نوش جان ، گیلدا 

* این خوراک بر حسب علایق شخصی و خانوادگی تهیه شده 



Kommentare

  1. نوش جونت عزیزم یکی از آشهای مورد علاقه منه چقدر هم خوشگل تزئینش کردی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی پگاه جون ، جات خالی عزیزم <3

      Löschen
  2. به به ، حدس میزنم خیلی باید خوشمزه باشه ، تا حالا نخوردم ، ما یه آش داریم بهش میگیم آش مریض ، همین مواد رو داره تقریبا ، اما با ماست میخوریم ، نه اینکه ماست رو بریزیم توش که بجوشه ، حتما باید امتحان کنم ، دست گلت درد نکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزی جون
      اتفاقا یکی از دوستان که ترک زبان هستند ، میگفتند که اونها هم ماست رو روی آش میریزند
      البته ترکیبش این اش نبود
      من نزاشتم که ماست جوش بزنه ، به محض اینکه خواست جوش بزنه برداشتم
      بعضی ها هم ماست رو با تخم مرغ میریزند
      به هر حال تنوع خیلی زیاده ، واسه همین گفتم که داشتم سردرد میگرفتم :)))

      Löschen
  3. گیلدا جون خیلی عالیه من آش ماست را خیلی دوست دارم خوشا به حالت که هوا برات خنک شده برای من که خوب سرد شده یک کاسه آش خیلی میچسبه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. فدات شام مهناز جون ، قابل شما رو نداره عزیزم
      میگما ا ا ا خوبه همش ١ کلیو متر فاصله داریم :))))))))))

      Löschen
  4. bah bah vaghean ke ashe motefavetiye, dastet dard nakoneh. kheyli ghashang tazin kardi Gildai. hatman emtehan mikonam.

    AntwortenLöschen
  5. مرسی هما گلی ی ی ، جات خالی عزیزم ، کاش همگی بودید با هم آش میخوردیم

    AntwortenLöschen
  6. bah bah manam in ashe taghriban dorost mikonam ba2 tafavot gosht ghl ghly mikonam baray zibay ash va ba mast serv mikonam valy inafe hatman ravesh shoma ra emtehan mikonam mamnon

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی محبوبه جان
      عزیزم ، من هم با اون دستور برخورد کردم تو نت
      ولی گفتم ی تغیراتی ایجاد کنم :))))))
      البته من ماست رو نزاشتم باهاش بجوشه ، تا به مرحله جوش رسید خاموش کردم

      Löschen
  7. چقدر زیبا تزیینش کردی عزیزممم نوش جونتون خیلی خوشمزه سسسسسسس

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی اعظم جونی ، جات خالی نازنین

      Löschen
  8. خیلی عالیه گیلدا جون ،دستتون درد نکنه و نوش جان ،واقعا آش تو هوای سرد می چسبه ولی من حتی در هوای گرم هم خیلی دوست دارم .تا به حال این آش رو نخوردم فخیلی ممنون بابت دستور باید امتحانش کنم .دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت ارغوان جون ، پس مثل خودمی ، من هم تو هر فصلی اش و سوپ رو دوست دارم :))))

      Löschen
  9. گیلدا جان قبلا برای این اش ماست خوشگل و خوشمزه ت کامنت نوشته بودم حالا چون نمیبینم پس یه بار دیگه هم میگم خیلی عالیه و الان توی این هوای سرد فوق العاده میچسبه .....نوش جون همتون باشه ♥

    AntwortenLöschen
  10. قربونت صفای عزیز
    نه گلم دریافت نکردم ، انگار باز این وبلاگ بی حوصله شده :))))
    مرسی از کامنتت

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts