شیرینی کشمشی



مدتها بود که میخواستم شیرینی کشمشی تهیه کنم
ولی یکی از مواردی که موجب میشد تا به امروز این شیرینی تو لیست وبلاگم نباشه , این بود که از کشمش زیاد خوشم نمیاد
تا جایی که مادری نازنینم  همش بخاطر من و اعضای دیگه خانواده مجبور  بود از این انگور رنگ پریده :)) تو خیلی از موارد صرف نظر کنه
و دلیل دوم این بود که شینی کشمشی ها دوجور تو بازار تهیه میشه , یا به صورت کلوچه نرم و ضخیم هستن و یا ظریف و ترد و شکننده
که بنده مدل دوم اونو میپسندم
اما مشکل بعدی این بود که حالا چجوری به همچین شیرینی دست پیدا کنم ؟؟!! :
این بود که مجبود شدم چیزی تهیه کنم که میتونست با ریسک همراه باشه :))) یعنی یا بار اول نتیجه میداد , یا خراب  میشد
و فکر کردم مثل بیشتر دستورات آلمانی که از نشاسته ذرت استفاده میکنن , من هم همینکار انجام بدم
و نتیجه یک شیرینی ترد و ظریف و بسیار خوشمزه شد که تمام اونها چند روز اول عید توسط خودم و خانوادم محو شد :)))



مواد لازم :
ارد ۱۴۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پودر شکر ۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۲ قاشق سر پر
روغن خالص  ۱۰۰ گرم
گلاب ۱ تا ۲ قاشق
نمک , کمی
وانیل ۱ قاشق چایی خوری
کشمش به میزان دلخواه
طرز تهیه :
ابتدا شکر و روغن و وانیل رو خوب بزنید , در حدی که کاملا سفید و پوک شه
تخم مرغها رو یکی یکی اضافه کرده و به هم زدن ادامه بدید
نمک و گلاب رو هم اضافه کنید , و اگه دوست داشتید زعفرانی باشه , ۱ قاشق زعفران دم کرده در این مرحله اضافه کنید
ارد و نشاسته رو با هم مخلوط کنید و به صورت الک شده به مواد قبلی اضافه کنید
و در آخر کشمشها رو
حالا به کمک قاشق از مواد برداریید و روی سینی با فاصله قرار بدید
به احتمال زیاد موادتون به راحتی از قاشق جدا نمیشه , که میتونید از ۲ تا قاشق کمک بگیرید
و لازم نیست که مواد رو صاف و صوف کنید :))) چون تو حرارت خودش شکل میگیره
شیرینی ها رو به مدتی که دورشون کمی طلایی شه , داخل فری که از قبل گرم کردید , با حرارت °۱۸۰ درجه قرار بدید
تا قبل از خنک شدن , شیرینی ها رو از سینی جدا نکنید
و در خاتمه با یک چایی دلچسب میل کنید ^_^
نوش جان , گیلدا



Kommentare

Beliebte Posts