خورشت بهاری والک





اگه بخوام واسه این خورشت ی خواستگاه بگم , باید آلمان رو انتخاب کنم :)))
مدتی بود که تو فکر این بودم از والک بجز مصرفش در پلو و اش .... جای دیگه هم استفاده کنم
این بود که به فکر افتادم باهاش ی خورشت تهیه کنم
البته اینو هم بگم که براحتی میتونید مثل برگ سیر تو تهیه سیر قلیه یا سیرابیج استفاده کنید
ولی اون چیزی که من دنبالش بودم , کمی متفاوتر از این گزینه ها بود
اصولا وقتی آدم از ی چیزی خوشش میاد , سعی میکنه که نهایت استفاده رو ازش ببره
تو بهار فرصت مناسبی هست تا بتونید از ,  لذیذترین گیاهای فصلیش , استفاده کنید
خدا رو چه دیدید , شاید سال دیگه خورشت مارچوبه رو هم براتون اینجا بزارم :)))
و اما بریم سر تهیه و مواد این خورشت بهاری


مواد لازم :
والک تازه یا یخی ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
گوشت مرغ , برای ۲ نفر
کشک ۲ قاشق
ماست سفت ۲ قاشق
زعفران دم کرده ۱ قاشق
نمک , فلفل و در صورت لزوم نمک

طرز تهیه :
اول از همه پیازها رو خلالی کنید و سرخ کنید , اواسط  سرخ کردن والکهای خرد شده رو اضافه کنید و به سرخ کردن مواد ادامه بدید ..... همراه با فلفل و زردچوبه
حالا گوشتهای مرغ رو اضافه کنید و مقدار خیلی کم آب بریزید تا با حرارت کم پخته شن
البته من چون از قابلمه های آهنی استفاده میکنم , اصلا آب اضافه نمیکنم و میزارم با حرارت کم خودش آب میندازه و با آب خودش پخت شه
وقتی که گوشتها پخته شد , تو یک ظرف جداگانه کشک و ماست و زعفران رو با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شه
اگر به مقداری آب احتیاج داشت اضافه کنید
بعد به مواد قبلی اضافه کنید و تا موقع جوش اومدن هم بزنید تا نبره , و بعد از این که چند جوش کوتاه خورد , دیگه خاموش کنید
حالا خورشت بهاری شما حاضره تا با یک برنج کته یا آبکش , میل شه ^_^
نوش جان , گیلدا



Kommentare

Beliebte Posts